poniedziałek, 20 lipca 2015

Eleonora & Park

Cześć! Tutaj Nati z pierwszym postem a mianowicie - recenzją. Opowiem o historii Eleonory i Parka. Przeczytałam tą książkę nie dawno i postanowiłam napisać o niej recenzję ponieważ złapała mnie za serce.

Książka mówi o dwóch outsiderach i ich niezwykłej miłości - Lecz co jest w tym takiego fascynującego?

,,Eleonora… nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.

Park… Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka jej się spodoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty.

Oto tocząca się w ciągu jednego roku szkolnego opowieść o dwojgu szesnastolatkach urodzonych pod nieszczęśliwą gwiazdą – dość mądrych, by zdawać sobie sprawę, że pierwszej miłości prawie nigdy nie udaje się przetrwać, ale na tyle odważnych i zdesperowanych, by dać jej szansę.''

Rzeczywiście, na pierwszy rzut oka, wydaje się że to zwykła i nudna historia o miłości - coś na podobiznę 'Romeo i Julii'. Lecz nie - tak historia pokazuję co to prawdziwa pierwsza miłości i że nie da się jej przetrwać. Nastolatkowie są niesamowicie opisani w realny sposób ponieważ są burzą emocji i przez zdeterminowanie szukają miłości. Ta książka pokazuje że miłość dojrzewa wraz z Eleonorą i Parkiem. 

Serdecznie polecam tą książkę, niech obudzi w was emocje! Niech przypomni lub pokaże jak to jest być zakochanym.
.
Dziękuję, Natalia



Autor: Rainbow Rowell
Tytuł oryginału: Eleonor & Park
Tłumaczeie: Magdalena Zielińska
Opracowanie typograficzne książki: Daniel Malak
Projekt okładki: Olga Grlic
Ilustracje na okładce: Harriet Russell
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 358 
Data wydania: 2013
Cena: 31,99zł

3 komentarze:

  1. Czytałam i podobała mi się ;) Szkoda, że nie mam swojego egzemplarza.

    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę ... słyszałam o tej książce wszędzie :D ... chyba będę musiała się za nią zabrać
    świetna recenzja :*
    cynamonkatiebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda, ta książka jest najlepszym stymulatorem ciepłych wspomnień... Mnie również przypadła do gustu, może nie zachwyciła, ale była miłym odpoczynkiem od szarej codzienności. :)
    Pozdrawiam,
    Kalorka czyta

    OdpowiedzUsuń